سخنرانی احمدی نژاد در سازمان ملل

این سخنرانی در عصر روز سه شنبه با حضور در سالن مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد. در این سخنرانی بیش از ۱۰ درصد صندلی ها پر بود و نمایندگان کشورهای مختلف جهان در سالن حضور داشتند.


تست هوش 3

به جای علامت سئوال کدام گزینه باید قرار بگیرد؟

برای دیدن پاسخ به ادامه مطلب مراجعه کنید.

ادامه مطلب ...

تاثیر دعا

  مرد پولداری در کابل، در نزدیکی مسجد قلعه فتح الله رستورانی ساخت که در آن موسیقی بود و رقص، و به مشتریان مشروب هم سرویس می شد.
  ملای مسجد هر روز موعظه می کرد و در پایان موعظه اش دعا می کرد تا خداوند صاحب رستوران را به قهر و غضب خود گرفتار کند و بلای آسمانی را بر این رستوران که اخلاق مردم را فاسد می سازد، وارد کند.
  یک ماه از فعالیت رستوران نگذشته بود که....

رعد و برق و توفان شدید شد و یگانه جایی که خسارت دید، همین رستوران بود که دیگر به خاکستر تبدیل گردید.
  ملای مسجد روز بعد با غرور و افتخار نخست حمد خدا را بجا آورد و بعد خراب شدن آن خانه فساد را به مردم تبریک گفت و علاوه کرد: اگر مومن از ته دل از خداوند چیزی بخواهد، از درگاه خدا ناامید نمی شود.
  اما خوشحالی مومنان و ملای مسجد دیر دوام نکرد ...

ادامه مطلب ...

باز هم منطق های کیهانی

اول خواستم با تفسیر نظرات شریعتمداری یه مطلب سیاسی بنویسم. ولی بعد دیدم بهتره بی خیال تفسیر بشم و متن اصلی رو به عنوان یه مطلب فکاهی بنویسم. لذا مطالب کیهان مستقیم و یا صرفا با تلخیص جملات نوشته می شود. باشد که اسباب خنده فراهم شود.

جناب احمدی نژاد با سخن گفتن از منشور کوروش عرق شرم بر پیشانی ملت پاکباخته و ایران دوست می نشانند؟!

(در ایران) منحنی پیشرفت های علمی، صنعتی، سیاسی و ضریب اثرگذاری آن در معادلات جهانی قوس صعودی را با زاویه ای نزدیک به قائمه طی می کند. ولی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نه فقط از این پیشرفت همه جانبه خبری نبوده است بلکه شاهد حرکتی کاملا معکوس بوده ایم؟!

«مکتب ایران» یک واژه و مقوله تعریف نشده و بی در و پیکر است و هر کس می تواند نظر و خواسته من درآوردی خود را در آن جای دهد.

آیا با چند کلمه خشت نوشته کوروش (منشور کوروش) می توان یک روستا را اداره کرد؟! ایران و جهان بماند!


البته حسین شریعتمداری ظاهرا در جریان نیست که ایران باستان نه تنها بیشتر از یک روستا، که چندین و چند برابر کل وسعت ایران فعلی بوده و با همین منشوری که از نظر ایشان اسم بردنش عرق شرم ایجاد می کنه اداره میشده. خوب طفلی سوادش همین قدره دیگه. عیب نداره.

تا حالا شده بدون اینکه شنا بلد باشید و بدون اینکه کسی برای کمک باشه شیرجه بزنید توی استخر؟

اون هم توی عمیق ترین قسمتش؟

به عنوان یه دوست پیشنهاد می کنم این کار رو نکنید.

از من گفتن.

میدونید تجربه من میگه آدم از توی چند تا صحنه فیلم زیاد شنا یاد نمی گیره.

خاطرات من ۶

امروز صبح نشسته بودم پشت میز که دیدم چند تا از دوستان اومدن سر وقتم. اول فکر کردم دلشون برام تنگ شده و باید برم باهاش روبوسی کنم. حالا نگو باید فرار کنم. خلاصه منو به چنگ آوردن و کلی بهم بد و بیراه گفتن. گفتم چی شده؟

ظاهرا قضیه از این قرار بوده که اینها داشتند میومدند دیدن من توی صف نون بربری وایسادم. با خودشون گفتن خوب وقتی علی توی صف باشه حتما وقت هست. اونهام وایسادند توی صف. بعد من که نوبتم شده پریدم پشت دوچرخه و سه سوت رسیدم شرکت و کارت زدم. این طفلی ها هر چی دویدند نرسیدند و جمیعا تاخیر خورده بودند. فکر کنید چند تا بیچاره در حال نفس نفس زدن، اول صبح کلی هم عرق کردند، تاخیر هم خوردند، نون هم ندارند. بعد اومدن می بینند من دارم خوشحال و خندان برای خودم بربری می خورم.

تغییر

هیچ تغییری بی حکمت نیست


خاطرات من 5

یادمه زمانی یه منشی داشتم که بهش تایپ رو یاد داده بودم. به مرور خیلی چیزها بهش یاد دادم و خودم هم معرفی می کردم میرفت به دخترها تدریس می کرد. یه زمانی هم بهش اینترنت و یه مختصر مقداری هک یاد داده بودم. از خدا که پنهان نیست از شما چه پنهون یه بار یه خانمی بهم زنگ زد گفت می خواهم بهم چت رو یاد بدید. گفتم من الان کلاس قبول نمی کنم. ولی یکی رو می فرستم. خلاصه این خانم منشی سابق رو فرستادم رفت تدریس. بعد از دو سه روزی بهش زنگ زدم گفتم: چی شد؟ بهش یاد دادی؟ مشکلی نبود؟

گفت: 4 جلسه براش گذاشتم فردا جلسه آخره.

گفتم: مگه چت کردن چی داره. عجب خنگی بوده که 4 جلسه طول کشیده و هنوز هم یاد نگرفته

گفت: نه. خنگ نیست. میدونـــــــــی خودم گفتم 4 جلسه که پول بیشتر بگیرم!!!! یه چند بار هم نزدیک بود یاد بگیره من نذاشتم!!!!!!!!!!!!!!!!!!

نرخ تورم ۹ درصدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

شاید برای شما هم جای تعجب باشه که دولت نرخ تورم رو ۹ درصد اعلام کرده و به هیچ قیمتی هم کوتاه نمیاد.

اما دولت این بار داره راست میگه!!!!!

برای محاسبه تورم دو روش هست که یکی روش سالانه است و یکی نقطه به نقطه. در روش اول دوازده ماه منتهی به روز مورد نظر با دوازده ماه منتهی به سال قبل برای قیمت کالاهای مورد محاسبه مقایسه میشه. در روش نقطه به نقطه یک ماه منتهی به روز مورد نظر با یک ماه منتهی به همین روز در سال قبل مقایسه میشه(البته روش نقطه به نقطه فاقد ارزش و اعتباره!).

اما چرا تورم اعلامی از سمت دولت به خصوص در ماه های جاری همه رو شگفت زده میکنه:

اول اینکه دولت بر حسب شرایط یکی از دو نوع رو اعلام میکنه. مثلا در یک ماه بخصوص که تورم قانونی (۱۲ ماهه) ۲۵ درصد باشه، تورم نقطه به نقطه رو اعلام می کنه که 15 درصده

دوم اینکه قیمت اجاره بهای مسکن جز موارد مورد محاسبه است و طبیعی است که بعد از توقف روند جنون بار قیمت مسکن در دولت نهم و جبران قسمتی از این افزایش قیمت بی سابقه در تاریخ، همین کاهش نقش قابل توجهی رو در نرخ تورم ایفا کرد و تونست به تنهایی نرخ تورم رو حدود 10 درصد کاهش بده. بدیهی است که با توجه به بی اثر شدن این اثر در ماه های بعد تورم واقعی چهره خودش رو نشون میده و اونوقت باید شاهد روشی ابتکاری باشیم که بتونه تورم رو مطابق میل دولت محاسبه و اعلام کنه.

فشار دست؛ نشان دهنده طول عمر افراد

نتایج یک تحقیق دانشمندان بریتانیایی رو به طور خلاصه در زیر میارم

بیشتر کسانی که مورد مطالعه قرار گرفتند بالای ۶۰ سال سن داشتند اما به جای زندگی در بیمارستان ها و خانه های سالمندان، در جامعه زندگی می کردند.

محققان دریافتند که میزان مرگ و میر در دوران انجام این مطالعات، در کسانی که قدرت فشار دست پایین تری داشته اند ۶۷ درصد بیشتر از کسانی بوده است که فشار دستشان قوی تر بوده است.

روند مشابهی هم در دیگر اندازه گیری ها دیده شده است، از جمله کسانی که آرام راه می روند احتمال مرگشان تقریبا سه برابر کسانی است که تند راه می روند.

کسانی که آرام تر از صندلی بلند می شوند میزان مرگ و میرشان دو برابر کسانی بوده است که سریع تر از صندلی بلند می شدند.

حتی به نظر می رسد که توانایی حفظ تعادل بر روی یک پا، با کاهش احتمال مرگ ارتباط دارد.

مهر مادری

مهر مادری... برنده جایزه داوران چهاردهمین جشنواره بین المللی کارتون و انیمیشن سئول - کره جنوبی

چقدر خبر خوبی

قرار شد خورد خورد طرح تفکیک جنسیتی اجرا بشه. فعلا که استاندار یزد دستور اجرای طرح رو داده. اگه به شرکت ما هم برسه خیلی خوب میشه. ما که از خانم های همکار خیر ندیدیم. دست کم از دست این خانم رئیسه راحت میشیم. البته بعضی از دوستان خیلی ناراحت میشند.

این هم لینک خبر توی سایت تابناک

الان که نوشتم تابناک یاد یکی از دوستان قدیمی افتادم. یکی بود که حالا نمی نویسم. معتقد بود دین یعنی احمدی نژاد، رسانه خوب هم یعنی طرفدار احمدی نژاد. توی دنیا خوب و بد هم تقسیم میشد به طرف دار احمدی و مخالفان احمدی . بعد من هر وقت اسمی از سایت تابناک میبردم می گفت: این تابناک خائنه. دروغ گو هست. فقطم یه دلیل داشت. یعنی اون زمان کلا تو زندگی یه دلیل داشت. خائنه چون از احمدی طرفداری نمی کنه. یادش به خیر یه بار گفتم خوب تو اینقدر حمایت می کنی یه دلیل برای فلان حرفت بیار. می گفت این خاتمی پدر سوخته فلان کار رو کرد. می گفتم: برای ادعای بعدی دلیلت چیه. می گفت: این خاتمی بی دین ...

خلاصه برای کل ادعاها و حرفهاش فقط خاتمی رو داشت. بهش گفتم: اگه خاتمی رو از تو بگیرند که دین و دنیات به فنا میره. خدایی باید هر روز برای سلامتیش دعا کنی. آخر هم گفت تو به کی رای دادی؟ گفتم رضایی. گفت همونکه توی مناظره اون جوری به احمدی حمله کرد؟ تو هم خائنی. بعد دیگه باهام قطع رابطه کرد و هیچ نظری تو وبلاگش رو تائید نکرد و هیچ ایمیلی رو جواب نداد.

یادمه هر چقدر اصرار کردم و خودم رو کشتم بلکه بگه چند کلاس سواد داره نگفت که نگفت.

فروش خانه ارواح

صدای زمزمه چند کودک، حرکت مبلمان منزل به خودی خود و قدم زدن انواع و اقسام ارواح تنها بخشی از خصوصیات این خانه است که در شهر پورتسموث قرار گرفته است.

به نوشته «تهران امروز»، این محل از سوی شورای شهر به مزایده گذاشته شده است و شورا امیدوار است تا آن را به بهای 600 هزار پوند به فروش برساند. این خانه در سال 1042 به شاه ادوارد تعلق داشته و برای بیش از یک قرن دیگر پادشاهان انگلستان هم در آن زندگی می‌کرده‌اند.

شاهدان عینی از مشاهده مردی که از درختی در حیاط دار زده شده، زنی که با لباس بنفش در گوشه‌ای از اتاق ایستاده و روح پرستاری که از دستانش خون می‌چکد، در سال‌های اخیر سخن گفته‌اند.

باز هم مشایی

مشایی در روز جمعه به مناسبت عید فطر الناز شاکر دوست را در دفتر خود پذیرا شد. این خبر رو که شنیدم کلی خندیدم. فکر کنم آخر مصباح یزدی از دست مشایی دق کنه. حالا ببین کی گفتم.

تصویر ژان پل اولهابری، شعبه بازی که با گرفتن چوب روی قالیچه ایرانی ساعتها روی هوا مانند مرتاض ها چهارزانو می نشیند.