خاطرات من 16

وقتی که کوچیک بودیم همیشه می رفتیم خونه همسایه هامون و با بچه های همسایه بازی میکردیم. یادمه یه بار رفته بودم خونه همسایه و اصغر آقا (مرد خونه) اومد. بعد از چند دقیقه پسرش محسن بهش گفت: بابا برام یه مسواک جدید می خری؟

اصغر آقا هم بهش گفت: محسن جان پسرم، مسواکت که سالمه بابایی.

محسن با حالتی که الان حال ندارم وصفش کنم گفت: آخه من دیگه بزرگ شدم بابا، اون مسواک بهم کوچیکه.

بعد از چندین و چند ماه دیشب یکی از دوستان اومده بود مهمونی. بهم گفت تلویزیون رو روشن کن ببینم چی میگه.

گفتم: سعید بی خیال. مگه غیر از دروغ چیز دیگه هم داره که بگه؟

گفت: تو بدبین شدی، اون یه مقطع گذرا بود و گذشت. دیدت رو عوض کن. اشتباه می کنی.

خلاصه مشروط به اینکه اگه باز دروغ گفت خاموش کنیم کنترل رو بهش دادم.

همین که روشن کرد اخبار شروع کرد به گفتن:

«جشن بزرگ خودکفایی در صنعت ساخت سد.... سد کارون 4 افتتاح شد..... ایران تا کنون 34 سد در 20 کشور دنیا ساخته است.»


یه نگاهی به سعید کردم و گفتم: به نظرت کشوری که تا حالا 34 تا سد توی 20 تا کشور ساخته، تازه امروز خودکفا شد؟ خوب فکر کن ببین عین همین خبر مربوط به خودکفایی رو در زمان هاشمی نشنیده بودی از همین تلویزیون؟

زل زدم توی چشماش و سعید خودش مثل یه بچه حرف گوش کن خاموش کرد و رفتیم سراغ تخمه شکستن.

مدیریت و تغییر

من امروز فهمیدم که مدیریت یعنی:

90 درصد سیاست،

10 درصد قدرت.


و فهمیدم که اگر مدیر لایقی باشم:

یا توسط یک مدیر پر قدرت لایق جذب میشم

یا توسط یک مدیر پر قدرت نالایق حذف میشم.


و امروز برای چندمین بار در جایگاهی قرار دارم که یک مدیر پر قدرت لایق تمایل داره جذبم کنه و یک مدیر پر قدرت نالایق تصمیم داره حذفم کنه.


این بار اگر از این شرکت برم هرگز برای کسی کار نمی کنم. شرکتم رو تاسیس میکنم و کارمند و منشی و برنامه نویس استخدام می کنم. شاید فردای بهتری در انتظارم باشه. من توی زندگی یاد گرفتم که از تغییر نترسم، بلکه اون رو مدیریت کنم.

خیانت های اینترنتی به روابط واقعی منجر می شود

سایت عصر ایران:

تایج یک بررسی مشترک دو دانشگاه آمریکایی نشان داد که خیانت های اینترنتی متاهلان که معمولا به صورت تبادل نامه های الکترونیکی صورت می گیرد به خیانت های واقعی از طریق روابط جنس..ی می انجامد.

ادامه مطلب ...

آریوبرزن

یکی از سرداران بزرگ تاریخ ایران در زمان هخمنشیان آریوبرزن بود که در زمان حمله اسکندر مقدونی به ایران از سرزمین خود با شجاعت دفاع کرد و در این راه کشته شد .عده ای او را از اجداد کرد ها یا لر ها می دانند.

اسکندر مقدونی پس از پیروزی در سومین جنگ خود با ایرانیان که به جنگ آربل Arbel یا گوگامل Gqugamele مشهور است در سال ۳۳۱ پیش از میلاد مسیح ،بابل و شوش و استخر (در استان فارس کنونی) را از آن خود ساخت و تصمیم به دست یافتن به پارسه گرفت و به سوی پایتخت ایران حرکت کرد .

ادامه مطلب ...

جنبش های منطقه

در ماه های اخیر در بسیاری از کشورهای منطقه جنبش های آزادی خواه شکل گرفته. این مساله رو از چند بعد بررسی می کنم.

1- تحلیل اقتصادی: این منطقه عموماً متشکل از کشورهایی است که دارای وضعیت اقتصادی نامناسبی می باشند. اما حضور کشوری چون عربستان در این لیست فرض شرایط اقتصادی را دچار مشکل می کند. از طرفی کشورهای بیشماری دارای وضعیت اقتصادی نامناسب تر هستند و هیچ اعتراضی در آنها شکل نگرفته.

ادامه مطلب ...