احساس می کنم دارم چکش می خورم و فرم می گیرم. به مرور اوضاع بهتر میشه و من مسلط تر خواهم شد.

نمیدونم، شاید روزی من هم یه نفر رو چکش کاری کنم.

برای فردا

بدهی و چک برگشتی و چند تا مشکل دیگه کم بود، آخرش این خانم رئیس هم کار خودش رو کرد. برای من مهم نیست. چون هر تغییری در زندگی به نفع منه. ولی چوبش رو بد می خوره. یاده یه حکایتی افتادم که بد نیست بنویسم.

در زمان عباسیان، برمکی ها خیلی قدرت گرفته بودند. یه روز خلیفه و یکی از بزرگان برمکی به باغی رفتند. بد از چند ساعت خوش گذرونی خلیفه به صاحب باغ میگه روز خوبی رو برای من مهیا کردی. هر چیزی که از من می خواهی بگو. صاحب باغ که جد در جد برمک بوده، به خلیفه میگه من درخواست میکنم دست خط بنویسی و مهر کنی که من برمکی نیستم.

خلیفه تعجب می کنه و چون صاحب باغ اصرار می کنه، خلیفه دست خط رو بهش میده.

چند سال بعد قائله کشتار برمک ها درست میشه و ماموران خلیفه به سراغ صاحب باغ می رند تا اعدامش کنند. صاحب باغ نامه خلیفه رو نشون میده و میگه من برمک نیستم. به ناچار صاحب باغ رو به همراه دست خط به نزد خلیفه می برند. خلیفه از صاحب باغ می پرسه اون زمان از کجا این روز رو پیش بینی کردی؟

صاحب باغ رو به خلیفه کرد و گفت: اون روز که امیر برمکی برای چیدن میوه از دوش تو بالا رفت امروز رو به چشم دیدم.

حالا من از آنچه اتفاق افتاد خوشحالم، چون سقوط خانم رئیس رو دیدم.

زیمباوه، زیمباوه، ما داریم می آییم

سقوط آزاد ریال ما را به پشت مرزهای زیمباوه نزدیک تر کرد.

زیمباوه با تورم چند میلیون درصدی تا کنون رکورد دار بی ثباتی اقتصادی در جهان بود. لیکن سیاست های به شدت دستوری موگابه، به پایان روزهای یکه تازی خود نزدیک شده و این روزها نظاره گر نزدیک شدن ایران به رکورد رویایی تورم است.

محمود خان، سردمدار دولت نهم که پیش از این نیز رکورددار اختلاس و تخلف در کره خاکی بود، می رود تا با سیاست های هدفمند خود، زیمباوه را از سر راه بردارد و رکوردی جدید را برای ساکنان این سیاره سبز به جا گذارد. به نظر شما پایان این کابوس سیاه، کجاست؟

خداحافظی رسمی کواکبیان با جریان اصلاح طلبی

کواکبیان، نماینده مردم سمنان در مجلس فعلی و آقا بالاسر حزب مردم سالاری، با کاندید شدن در انتخابات آتی مجلس، رسما با جریان اصلاح طلبی خداحافظی کرد.

کواکبیان که زمانی مدعی اصلاح طلبی بود، در حالی کاندیدای انتخابات شد که کاندیداتوری این دوره مجلس، مرز میان اصلاح طلبی و اصول گرایی بود و تعریف جدید اصول گرایی، کاندید شدن بود.

امید است مصطفی کواکبیان در مواضع سیاسی جدید خود موفق و کارآمد عمل کند.