خلاقیت

زمانی به خودم سرکوفت میزد که چقدر خنگ هستم. اصلا خلاقیت ندارم. فکر می کردم هوش پایینی دارم و از این بابت خودم رو ملامت می کردم. ولی امروز خیلی ها بهم می گند باهوش. در حالی که تغییری نکردم. میدونید این تغییر ذهنیت اطرافیانم از کجاست؟ چند مورد رو می نویسم.

۱- خیلی می پرسم. از پرسیدم چیزی خجالت نمی کشم. از اینکه کسی بهم به چشم بی سواد نگاه کنه ناراحت نمی شم.

۲- خیلی پیگیری می کنم و پشتکار دارم. یادمه یه مساله ریاضی رو در سال اول دانشگاه نتونستم حل کنم. روی مساله فکر کردم. ادامه دادم و کلنجار رفتم. فکر می کنم حدود ساعت ۳ صبح بود که تونستم جواب رو پیدا کنم. حس موفقیت رو در اون لحظه درک کردم و برای روزهای شکست ذخیره کردم.

۳-زیاد می خونم. کتاب، مقاله، روزنامه، مجله ، هر چی رسید. چیزهای خوبی بین مطالب گیر میاد

4- کینه تو دلم نگه نمی دارم. دنبال تلافی کردن ضربه دیگران نیستم و به ذهنم اجازه می دم برای خلاقتر شدن فرصت و انرژی کافی داشته باشه. آدمی که زندگی من رو به سمت تباهی می بره به محض اینکه از سر راه زندگی من و دیگران کنار بره دیگه اسمش رو هم به زبون نمیارم. مگر اینکه بخواهم یه خاطره ازش بگم و جمیعا با هم بخندیم.

5- سعی می کنم طرز فکر دیگران رو درک کنم. به جای جنگ و جدل سعی می کنم اول همراه بشم و بعد آروم و بدون ایجاد تقابل اون رو به سمتی که دوست دارم ببرم. همین توان درک افکار دیگران به آدم خیلی کمک می کنه.

6- خیلی دوست دارم. دوست در چند معنی در این جمله درسته. یکی دوست به معنی دوستان و رفقا. یکی به معنی اشیا و یک به معنی خوراکی ها. مخصوصا ماکارونی و ژله و الویه و املت

7- هزار ماشالا تا دلتون بخواهد فضولم. به همه چیز سر می کشم و سعی می کنم از هر کاری سر در بیارم. البته از این مورد آخر خوشم نمیاد و مدتهاست دارم سعی می کنم ترکش کنم. چون بهم فرصت متمرکز شدن روی یک نقطه و پیشرفت سریع و قوی رو نمی ده.

نظرات 4 + ارسال نظر
دختر تهرونی پنج‌شنبه 15 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 04:32 ب.ظ http://www.dokhtartehrooni.ir

سلام علی آقا ممنون بابت بازدید و نظرتون
ولی در مورد کپی کردن مطلب اگر لطف کنید و مطالبی که خوشتون اومد و کپی کردید رو در انتهاش منبع رو هم ذکر کنید ممنون میشم اینجوری ارزش وبلاگ شما هم بیشتر خواهد شد.

چشم

استارگرل شنبه 17 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:19 ق.ظ

آفرین همینطور ادامه بده!شاید اینطوری عادی تر به نظر بیای!!البته هنوز فکرمیکنم غیرعادی هستیا!!!ای کاش میتونستم یه بار املت آبپز دست پخت خودمو بدم بخوری!اون موقع دیگه از هرچی املته حالت بهم میخورد!!!

فکر کردی من هر املتی رو می خورم؟ من جوجه کباب دوست داشتم. ولی برای ۸ ماه چون هیچ جوجه کبابی خوبی به پستم نخورد، قید جوجه کباب رو زدم که علاقه ام کم نشه.

نیلو شنبه 17 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 05:34 ب.ظ

برم دفترمو بیارم نکته برداری کنم :دی


خدایی من آدم به این مبتکری ندیده بودم !

تیکه میندازی؟ من که نگفتم نسبت به مردم دیگه خلاقیت دارم. گفتم نسبت به خودم در چند سال قبل خلاقیت دارم. کلا یه قانون می گه مهم نیست کجا هستی. مهم اینه که هر جا هستی یه قدم بری جلوتر.

سحرگاه امید پنج‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:53 ب.ظ

موفق باشی...

سلامت باشی علی جان. خوشحام شدم که نظرت رو دیدم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد