سفر به جزیره کیش

به محض رسیدن به جزیره، اولین چیزی که توجه شما را جلب می کند وجود خودروهای شیک و به روز است. اگر در مورد قیمت این خودروها بپرسید برایتان جالب خواهد. معمولا بیش از 50 میلیون اختلاف قیمت با تهران.

در این جزیره خبری از چراغ قرمز هم نیست. شما هیچ خودروی کثیفی را نخواهید دید و هیچ صدای بوقی نمی شنوید. البته هیچ ماشینی با سرعت غیرمجاز هم حرکت نمی کند. اشتباه نکنید. اینها به خاطر فرهنگ طلایی ساکنین نیست. بلکه قوانین سخت گیرانه بر این شهر حاکم است.

شاید بعد از مستقر شدن در هتل و لذت بردن از ساحل های زیبای جزیره، از گشت های جزیره هتل ها استفاده کنید و جذابیت های کیش از جمله کشتی یونانی و شهر حریره و دماغه کیش را از نزدیک ببینید. در گشت به سراغ درخت سبز 300 ساله هم خواهید رفت. درختی که صدها شاخه از زمین دارد. درخت سبز از گونه های نادری است که توان رشد در زمین ماسه ای و مرجانی جزیره را دارد. مشابه این درخت را در سایر قسمت های جزیره نیز می توانید ببینید. ویژگی این درخت این است که بعضی از شاخه هایش به سمت زمین می رود و تبدیل به ریشه می شود.

دیر یا زود وقت سر زدن به مراکز خرید است. در نگاه اول بسیار رویایی و زیباست.

ولی زود متوجه خواهید شد که بسیاری از اجناس تا دو برابر قیمت شهر خودتان است. ناامید نشوید. صاحب فروشگاه باید در ماه بین 7 تا 30 میلیون اجاره پرداخت کند و مجبور است از جیب مسافران تامین بودجه کند. ولی فروشگاه های با انصاف هم هستند. سعی کنید به جای مذاکره با فروشندگان و شنیدن جمله تکراری "اونها چینی هستند" به اجناس نگاه کنید و قیمت ها را مقایسه کنید. ممکن است یک مدل تی شرت از 10 تا 50 هزار تومان عرضه شود و شما می توانید با قیمت مناسب خرید کنید. معمولا برای خرید پوشاک می توانید به بازار مریم و ونوس مراجعه کنید. بازار مرجان هم مناسب است. اگر قصد خرید اجناس مارک دار دارید، مجتمع تجاری کیش و پردیس 1 را فراموش نکنید. در صورتی که قصد خرید وسایل برقی منزل را دارید پیشنهاد من به شما خرید از بازار ونوس و پردیس 1 است. ترجیحا به سراغ کالاهای شناخته شده و یا نمایندگی های اصلی بروید. فیلیپس، ژانومه، بوش ، فلر و ... که اکثرا دارای نمایندگی در پردیس 1 هستند.

راستی یادم رفت: اگر پول اضافه دارید و قصد خلاص شدن از دست آن را دارید حتما به بازار پردیس2 سر بزنید.

از خرید کامپیوتر و قطعات کامپیوتری در جزیره اجتناب کنید. مطمئن باشید که فروشگاه گرانفروش سرکوچه منصف تر است. به سراغ دوچرخه هم نروید. دوچرخه های جزیره در انحصار شرکت شتاب خودرو است و تمام محصولاتش دارای قطعات بی کیفیت آهنی است که تا 2 برابر قیمت بازار دوچرخه تهران(قلمستان) عرضه می شود. یعنی کمی گرانتر از فروشگاه های سطح شهر تهران

در خرید محصولات پزشکی و دارویی هم دقت داشته باشید. می توانید از نرم افزار بارکد برای کنترل صحت ادعای فروشنده استفاده کنید. برخی از آنها کاملاً غیر مجاز است.

اگر به بازار عربها (بازار صفین) کیش هم رفتید خیلی مراقب باشید. چون دقیقاً در چین قرار دارید. البته دو فروشگاه کاملا چینی هم در کیش قرار دارد که حتی فروشندگان آن هم چینی هستند.

امور شکم و خوراکی:

آشپزخانه های جزیره مناسب ترین و ارزان ترین وعده غذایی را برای شما فراهم می کند. اگر هوس پیتزا کرده اید سری به ایران ویچ، تقریباً روبروی بازارهای پردیس و فست فوت پدر خوب (روبروی بازار زیتون) بزنید و کیفیت خوب پیتزا را تجربه کنید. ساندویچ هایدا روبروی بازار پردیس هم حداقل های بهداشتی را فراهم می کند. رستوران خاطره نیز قیمت  و کیفیت مناسبی را داراست. ناهار و شام هتل ها هم معمولاً کنترل شده و بهداشتی است. قیمت هر پرس غذای هتل ها حدود 20 هزار تومان است. این قیمت مربوط به آذر ماه سال 1392 است.

اما نکته جالبی در مورد شکم: از تاکسی ها سراغ رستوران و فست فود خوب را نگیرید. چرا؟ اولین پیشنهاد تاکسی ها به شما رستوران شاندیز است و پس از آن رستوران خوان سالار و فست فود پنگوئن را به شما پیشنهاد می کنند. جالب اینکه پس از پیاده شدن شما مدتی هم توقف خواهند داشت. چون تقریباً بیش از نیمی از پرداختی شما به راننده تاکسی به عنوان پورسانت تعلق میگیرد. به عنوان مثال در رستوران خوان سالار، شما برای یک پرس جوجه کباب باید حدود 25 هزار تومان پرداخت کنید و در رستوران شاندیز این عدد بیش از 40 هزار تومان است، در حالی که همین غذا در رستوران خاطره و با کیفیتی مشابه و حتی بهتر کمتر از 10 هزار تومان است.


به علت طولانی شدن مطلب از توضیح دریا و ماهی های زیبا و جذابیت دوچرخه سواری و قایق سواری صرفنظر می کنم.


هزینه سفر:

احتمالاً برای سفر به روزنامه همشهری مراجعه می کنید و قیمت های مختلف تور را دریافت می کنید. قیمت تورها به عوامل زیر بستگی دارد:

1- زمان سفر:ایام عید، تعطیلات، زمان برگزاری مراسمات و جشنواره ها و همین طور آخر هفته ها قیمت بالاتری دارد

2- هتل: هتل های 4 ستاره آرامیس، سارا، آریان و هلیا قیمت های نزدیکی دارند و هتل های لوتوس و گراند در سطحی پایین تر و دارای قیمت های کمتر است. مکان استقرار هتل و اینکه هتل چند ستاره است در قیمت آن موثر است. به شما پیشنهاد میکنم هرگز هتل ارم را انتخاب نکنید. هتل ارم که زمانی از بهترین هتل های جزیره بود دارای دو بخش 5 ستاره و 3 ستاره است که مدتی است بخش 5 ستاره آن به 4 ستاره تبدیل شده و بخش سه ستاره آن نیز کیفیتی به مراتب پایین تر از هتل 2 ستاره ققنوس را داراست.

3- سرویس های دریافتی: به عنوان مثال به ازای دریافت سرویس ناهار، برای هر وعده 20 هزار تومان در نظر بگیرید.

4- پرواز: زمان رفت و برگشت شما و نوع هواپیما دارای قیمت های متفاوتی است. پرواز صبح برای رفت و بعد از ظهر برای برگشت مطلوبیت بیشتر و در نتیجه قیمت بالاتری را داراست(حدود 20 هزار تومان تفاوت).

شما برای یک سفر با دو مسافر و استفاده از یک اتاق دو تخته به مدت 4 روز و 3 شب در هتل لوتوس، به ازای هر نفر مبلغی حدود 470 هزار تومان را پرداخت می کنید. این شامل صبحانه، نهار، شرایط زمانی عادی طول هفته، پرواز رفت از هواپیمایی زاگرس قبل از ظهر و برگشت همین هواپیمایی در بعد از ظهر است. این قیمت در آذر ماه سال 1392 منطقی است.

به امید سفری خوش.

نظرات 1 + ارسال نظر
محیا جمعه 20 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:57 ق.ظ http://dokhtaranesara.blogfa.com

شما خودتون تو کدوم هتل بودید؟
من تو ارم بودم و میتونم بگم هتل خیلی شیک و تمیز و عالی ای هستش.
غذا هم که خیلی بد نبود از قیمتش هم خبر ندارم ولی برعکس شما به مردم پیشنهاد میکنم برن ارم .من که میگم خیلی خوبه و امکانات و تجهیزاتش فوله.درضمن بهترین وقت مسافرت برای کیش از آبان به بعده ما آذر رفتیم و خیلی هم عالی بود صبح هوا اول مقداری خنک و همراه با باد و ظهر کمی گرم و عصر و نزدیک شب و نیمه شب خنک و با باد بود.دوچرخه های لب ساحلش داغون بود ولی به امتحانش میارزیدماشین سواری با اون ماشین های مدل بالا و گشت وگذار تو فروشگاهاش که بهترین لحظه ی عمرم بود .کلی هم خرید کردیم جاهای دیدنی اش هم که توپ توپ بود.
من پیشنهاد میکنم اگر وسعتون به این سفر نمیرسه شده قرض کنید این سفر رو از دست ندید....از هزار تا سفر خارج بیشتر میچسبه تازه غربت و سختی راه و ... نداره و همه فارسی زبان و هموطنت اند.
خلاصه از ما گفتن بود خداحافظ

سلام محیا جان. ممنون از نظرت. شما حتماً از بخش 4 ستاره هتل ارم استفاده کردید که هنوز حداقل های مورد نظر رو حفظ کرده. ولی مطمئن باشید ارزش پولی که پرداخت کردید رو نداشته. اگر در سفرهای بعدی به سایر هتل ها برید خودتون متوجه خواهید شد. من تجربه 5 سفر رو نوشتم. در کل خودم کیش رو خیلی دوست دارم و باز هم خواهم رفت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد