فاجعه در بیمارستان امام خمینی بخش جراحی قلب

این مطلب از ایمیل یکی از دوستانه:

اینجا بیمارستان امام خمینی تهران.بخش ICU OPEN HEARTطبقه چهارم.بخش جراحی قلب باز


من دانشجوی ترم 7 کارشناسی پرستاری دانشگاه تهران هستم

تا روز دوشنبه این هفته در این بخش کارآموزی داشتیم

بطور بسیار عجیب متوجه شدم که تمامی بیماران که از اتاق عمل بیرون می آیند دچار سوختگی در ناحیه sacrum (استخوان باسن) هستند و این زخم سوختگی بسته به حال عمومی بیمار یا بسیار وسیع و عمیق شده یا در طولانی مدت و به سختی بهبود میابد

اکثر بیماران بدلیل وضعیت نامناسب جسمانی دچار عوارض بسیار وخیم این سوختگی میشوند.

اغلب بیماران هم دچار سوختگی در ناحیه پس سر میباشند.در حالت عادی و روال طبیعی جراحی قلب (هر نوع جراحی مربوط به ساختمان قلب یا عروق کرونر و یا نسج اطراف) نباید چنین سوختگی ای ایجاد شود.با پرس و جو از پرسنل بخش متوجه شدم این سوختگی احتمالا بدلیل نقص در دستگاه CUTTER میباشد که این دستگاه با یک صفحه ی فلزی که در ناحیه استخوان sacrum (استخوان باسن) بیمار قرار داده میشود، به بیمار وصل میباشد.

علی رغم اینکه تمام اساتید جراحی قلب و متخصصین قلب این بخش از این شرایط آگاه هستند ولی باز اقدامی جهت رفع این مشکل صورت نمیگیرد.پرسنل پرستاری بخش هم به مراجع زیربط گزارش نمیدهند.

گویی جان بیمار در این بیمارستان هیچ ارزشی ندارد.

لطفا اطلاع رسانی کنید تا بلکه بتوانیم صدایمان را بگوش مراجع مربوطه برسانیم.

عکس زیر مربوط به ناحیه باسن بیماری میباشد که من دیروز مسئول پانسمان آن بودم و خودم از آن عکس گرفتم تا عمق فاجعه مشخص شود.به جرات میتوانم بگویم بیش از 90 درصد و یا بهتر است بگویم 100% بیماراتی که از اتاق عمل به بخش انتقال مییابند با این مشکل مواجه هستند

لطفا اطلاع رسانی کنید تا شاید بتوانیم صدایمان را به گوش مسئولان برسانیم.

توضیحات تکمیلی: در اتاق عمل برای جوش دادن و اتصال بافت های جراحی شده از وسیله ای الکتریکی بنام CUTTER استفاده میشود که با ایجاد حرارت باعث جوش خوردن بافت های بریده شده و جراحی شده میشود.برای عبور جریان برق این دستگاه به بدن بیمار لازم است تا با یک صفحه ی فلزی مخصوص (الکترود) این جریان به بیمار متصل شود.این صفحه ی فلزی در زیر باسن بیمار قرار داده میشود، اگر نقصی در این دستگاه وجود داشته باشد باعث ایجاد سوختگی های شدید میشود.در عکس بالا همانطور که مشاهده میکنید باسن بیمار به کلی سوخته است و با برداشتن لایه های مرده و نابود شده ی پوست باسن (بافت نکروزه) به راحتی چربی باسن قابل مشاهده است و این حاکی از عمق سوختگی و عمق زیاد تخریب بافتی دارد.حفره ی تیره ی داخل بافت چربی کانالی ایجاد کرده است که احتمالا تا استخوان لگن ادامه دارد و همین احتمال ایجاد عفونت های شدید استخوانی را بالا میبرد

نظرات 5 + ارسال نظر
masoud ! سه‌شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:54 ق.ظ

injur khabara ye zamani ta'ajob barangiz bud
alan dg adat kardim !
inja IRAN !!!!!!!!

masoud ! سه‌شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:55 ق.ظ

be ax eshare shod
ama man chizi nadidam !

عکس رو یادم رفت کپی کنم. اضافه می کنم.

نینا چهارشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 01:52 ق.ظ

عکسی که ندیدم ولی خب خیلی موضوع وحشتناکیه

حالا اگه اطلاع رسانی هم بشه فکر میکنی مسئولی هست که جواب بده

شاید در این مورد خاص نتیجه نداشته باشه. ولی کلا انتشار این اخبار در سطح وسیع فشارها رو روی آدمکشهایی که با لباس سفید در بیمارستان ها تردد می کنند افزایش میده. به هر حال بهتر از هیچ کار نکردنه.

سحرگاه امید دوشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 08:14 ب.ظ

داریم به کجا می رسیم؟؟؟؟؟؟؟؟

جراح دوشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 02:27 ق.ظ

دوست گرامی. نوشتار شما در مورد مکانیزم کار الکتروکوتر نشان میدهد که هیچ اطلاعی از جراحی و بخصوص جراحی قلب ندارید. در درصدی از موارد حین جراحی قلب به علت سرد کردن بیمار خون رسانی به بوست کم می شود و بعلت فشار روی ناحیه ی بشت سر و ساکروم بوست نکروز میگردد. من از حساسیت شما به عنوان یک فرد نا آگاه به مسایل بزشکی قدر دانی میکنم. اما بهتر است به جای خطاب قرار دادن جراح قلب به عنوان قاتل سفید بوش اولا قدری بیشتر مطالعه کنید و دوما خود را نیز به عنوان یک برستار جزوی از این مجموعه درمان بدانید و سوما قدری نسبت به ارایه آمار وجدان داشته باشید.

سلام در جراح عزیز.
ابتدا بهتره توضیح بدم که این مطلب از یک ایمیل کپی شده و در خط اول هم این نکته رو نوشتم.
در مرحله بعد من شخصا اعتقاد دارم که یک فرد بد، نشان دهنده بد بودن یک مجموعه نیست، ولی خود شما اطلاع دارید که وزارت بهداشت به شدت روی مجموعه زیر نظر خودش کنترل داره و اجازه ورود به سازمان هایی مثل حمایت از حقوق مصرف کنندگان رو به این حوزه نمیده و از طرفی خودش هم نظارت درستی رو اعمال نمی کنه که این خود حساسیت رو افزایش می ده و فضا رو مستعد ایجاد حاشیه و شایعه می کنه.
من بابت مطلب تندی که در نظرات نوشتم عذر خواهی می کنم و اصلاحش می کنم. با این وجود شخصا و در بین نزدیکانم موارد زیادی از تخلفات اخلاقی و قانونی پزشکان مختلف سراغ دارم که متاسفانه هیچ کس پاسخگو نیست.
در پایان هر انسان با وجدانی می پذیره که بسیاری از مردم جان و سلامت خودشون رو مدیون جراحان چیره دستی هستند که در هر ساعتی از شبانه روز آماده حضور در اتاق های عمل هستند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد